Koreansk BBQ-bowl på blandfärs

 
Fredag kväll och jag skriver in det recept jag gjorde i onsdags.
 
Det är från Hellofresh så jag har inte exakta mått gällande msk m.m. Så jag angivit gram.
Koreansk BBQ har jagvinte hört talas om innan, men det verkar finnas olika såsen att köpa när man googlade.
 
Koreansk BBQ-bowl på blandfärs
 
2 portioner
 
250 g blandfärs
1/2 rödlök
75 g koreansk BBQ sås
5 tsk sojasås
1/2 kycklingbuljongtärning
75 g spetskål, finskuren
1 morot
1/2 lime
chiliflakes
50g salta jordnötter
1 dl vatten
 
Finhacka rödlök. Stek färsen med löken.
Rör ner koreansk BBQ sås, kycklingbuljong, sojasås och vatten. Sjud 1-2 min.
 
Skala morot i långa band.
Blanda såetskål, morot, chiliflakes och en skvätt limesaft och salt.
 
Servera med ris, jordnötter och asiatisk majonnäs.
 
Hoppad det smakar