BBQ-kyckling

 
Då har man Hellofresh igen och lite ny mat. Skönt att slippa tänka på vad man skall laga.
 
Kände det när jag inte hade det en vecka att det var lite jobbigt att leta efter recept.
Ja visst kan jag göra sådan jag gjort innan men jag vill göra lite roligare för att jag tycker inte om att laga mat, men recept är roligt.
 
Ja jag vet jag är knäpp hehe.
Ingen svår rätt att laga och det är en bra start på veckan.
 
BBQ-kyckling
 
2 portioner
 
2 kycklingfiléer, BBQ marinerade
60 g BBQ sås
2 tomater
1 dl majs
1 salladslök
3/4 dl gräddfil
40 g aioli
gräslök
2 port ris
1 vitlöksklyfta
 
Stek pressad vitlök i en kastrull och ha i vatten och koka riset enligt anvisningar.
 
Finhacka tomaterna, skiva salladslök tunt och finhacka gräslök.
 
Blanda gräddfil, aioli, gräslök, salt och peppar.
 
Banka ut kycklingen och salta den.
Rosta majsen i en panna ca 4-5 min.
 
Stek kycklingen klar och ha i BBQ såsen och täck kycklingen och dra av pannan från värmen.
 
Rör i majs och salladslök i riset.
 
Servera med tomaterna.
 
Hoppas det smakar.