Kycklingwok

 
Mitt i veckan och sista receptet jag delar med mig av denna vecka.
 
Kommer ha några dagars uppehåll men kommer åter nästa vecka.
Har lite andra matplaneringar som jag inte behöver stå och laga.
Blev lite ändringar för mig, skippade vitkålen för går ont i magen av det och eftersom jag inte ville ha det nu så skippar jag det, men älskar vitkål annars.
 
Kycklingwok
 
2 portioner
 
300 g kycklingfilé 
1 vitlöksklyfta
peppar
1 msk japansk soja
2 tsk majsstärkelse
 
Sås
1/2 dl oystersås
1 msk japansk soja
1,5 tsk socker
1/2 msk olja
1/2 msk kinesisk soja
 
150 g vitkål
2 salladslök
1 vitlöksklyfta
1 morot
2 port äggnudlar
 
Koka nudlar enligt anvisningar, skölj kallt så kokningen avstannar.
 
Strimla kycklingen och blanda ner peppar, vitlök, majsstärkelse och soja till en marinad och låt det stå en stund.
 
Blanda ihop såsen.
 
Strimla morot och kål i ej för tunna skivor.
 
Stek kyckling och ställ åt sidan. Stek vitkål, morot och vitlök till det mjuknar.
Vänd ner kycklingen, nudlar och sås och rör om.
 
Ha i strimlad salladslök.
 
Servera med sötsursås eller soja.
 
Hoppas det smakar.