Marinerad kyckling

 
Nu var det några dagar sedan jag ladenut något recept.
 
Det har hänt tråkigheter som jag inte är redo att berätta om nu. Gillar inte när någon skriver så här men det är inget med mig utan en närstående, så därför vill jag inte gå in på det.
 
Så därför kommer det inte komma så tätt med recept som det gjort innan tror jag.
 
Dagens recept kommer från Allas nr 25/24.
Gjorde det enkelt för mig och körde allt i Airfryern.
 
Marinerad kyckling
 
2 portioner
 
300 g kycklingfilé 
 
Marinad
1 pressad vitlöksklyfta
1/4 citron, skal
1,5 msk olivolja
1/2 msk japansk soja
1/4 msk balsamvinäger
1/4 tsk chiliflakes
1/2 tsk flytande honung
1/2 tsk flingsalt
1 msk hackad färsk timjan
 
Blanda marinaden och vänt kycklingen i den och låt stå i 30 min.
 
Jag valde att dela dem i  bitar. Går bra att ha hela filéer.
 
I Airfryern körde jag dem på 195 grader i 15 minuter.
 
Servera med potatisklyftor eller potatissallad.
 
Hoppas det smakar.