Kyckling med dragonsås

 
Semestern tuffar på, lite för snabbt kan jag tycka.
 
Jag har inte gjort så mycket men det är gott det med. Men kan säga att det kliar i fingrarna att man skall göra något, men vad?
 
Igår lagade jag kyckling med dragonsås, receptet hittade jag I Allt om mat nr 6/24.
Som vanligt så ändrade jag lite så det passade mig.
Ja det blev köpe potatisklyftor som jag körde i airfryern. Orkade inte balta med potatis. Lite semester gällande matlagning kan man väl få, hehe.
 
Kyckling med dragonsås
 
2 portioner
 
300 g kycklingfilé 
salt
svartpeppar
1/4 citron
3/4 dl vatten
1/2 msk kycklingfond
1 vitlöksklyfta
1 tsk dragon
1 dl grädde
1/2 dl vitt vin
1 tsk maizena
1/2 dl riven parmesan
 
Skär kycklingen i bitar.
 
Blanda, vatten, fond, grädde, pressad vitlök, dragon och vitt vin. Pressa i lite citron, inte hela klyftan utan smaka av så det blir lagom mängd för dig.
 
Stek kycklingen och salta och peppra, när kycklingen nästan är klar ha i såsen. Låt koka ihop den så kycklingen blir klar.
Smaka av med salt, peppar och ev. mer citron.
 
Servera med klyftpotatis och toppa med riven parmesan.
 
Hoppas det smakar.