Päron coleslaw

Jag testar på att ha en matkasse för att få lite inspiration till mat och får lära mig lite nya saker som man inte har tänkt på att man kan göra.

Något som jag gillade att man kunde göra en salld som är mättande och man behöver inte har potatis, ris till.
Det behöver inte vara avancerat och man behöver inte en massa mått på hur mycket man skall ta. Man kan skära grönsaker själ eller så köper man en påse med vitkål och morot, jag gillar påsen för då får jag morötterna som jag vill ha det. 
Det du behöver ha hemma är.

Morot
Vitkål, savojkål
Päron
Gurka
Aioli
Salt
Peppar
ev. citronsaft

Jag har ingen mängd här kan man smaka sig fram och man gör den mängd man vet att man äter upp.
Grovhacka gurka och lägg i en skål, lägg i färdig strimlad kål och morot. Skiva päron i tunna skivor och lägg i det i skålen. Strö lite salt och peppar på och rör om.
ta din favorit aioli och klicka i blanda tills du ser att allt är täckt. Man kan ha i lite citronsaft också om man vill.

Servera med grillad/stekt kyckling eller pannerad kotlett.
Smaklig måltid!