Kripiga strips i Airfryer

Jag har försökt att få krispiga strips i Airfryer och inte så "jobbigt" som det andra receptet jag har.

Hittade till slut ett som jag testade och jag tycker funkade bättre än det jag har gjort innan.
Det man behöver ha hemma är
potatis
potatismjöl
olja
salt
peppar

Jag skar till dem i min pommesskärare för det är smidigare och man får jämnare strips.
Koka upp vatten, 1-2 liter beroende på hur mycket  strips du gör.

Lägg i stripsen i det vatten och dra det från spisen och låt dem vila där i ca 20 min för det drar ut  stärkelsen och så mjuknar potatisen lite.

Ta och torka stripsen torra med en handduk och lägg dem i en bunke och strö lite potatismjöl över och rör om.

Häll sedan på lite olja och strö över salt och peppar. Jag testade vit tryffel olja, det gav inte så mycket smak kan jag säga nu, en lite aning kände man.
Jag värmer inte upp Airfryern och kör stripsen på 180 grader. Rör om och kolla till den för det kan ta olika tid i olika apparater.
Jag körde i ca 20 minuter.
Det tar lite tid men det är inte så mycket arbete med det och härligt när man kah göra lite krispiga strips.

Min krispighet föll lite men det kan ha med att jag fotade så de kallnade lite, eller så skall de köras lite längre. Får fortsätta att testa mig fram.

Smaklig måltid!