Nytt till köket

För någon vecka sedan kom jag hem med en ny maskin till köket, det blev en Köksassistent, det blev en till ett bra pris.

Där är NetonNet billiga och deras märke Andersson. Jag brukar läsa vad andra tycker och jag var intresserad av den svarta som var starkare. Ja den kan vara bra till att mala färs och korv. Men det är inte det jag skall använda min maskin till, utan bakning och då passar den lite mindre till mig.
Visst denna har också möjlighet att stoppa korv och en mixer. Tror inte jag använder de delarna. Om man inte använder det så kan man undra varför man köpte denna?
Jo priset, under 1200 kr är ett bra pris och är på 1000w, om jag hade köpte en Electrolux så hade priset varit på 2000-2500 kr för 1000w.

Den svarta var lite större, ca 1 större bunke, det gör att den jag köpte inte klara stora degar, men det är jag inte ute efter. Denna maskin klarar av en bulldeg på en halv liter mjölk och det räcker gott och väl.

Mina frallor jag vill göra är en stor deg, men då får man dela den på två. Jag som är novis på bakning, kan man köra ihop degen och sedan lägga den i en annan bunke och sedan köra den andra degen?

Maskinen står nu på sin plats i köket.
De delar som är till mixer och kvarn är kvar i sitt emallage men har kollar att de är okej, de tar nig mindre plats där och inger försvinner.

Nu är frågan, vad skall man baka?

Ha en skön 1 maj dag
Kramizz