Havrekakor med choklad

Fick se dessa kokor på en sida så jag ville så gärna testa på att gör dessa. De såg så goda ut och jag hade det mesta hemma för att göra dessa.

De var lätta att göra.
Jag hittade receptet på denna sidan. Allt om mat

Havrekakor med choklad

ca 30-40 st

150g smör
4 1/2 dl havregryn
1 1/4 dl socker
1/4 dl ljus sirap
1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

3 rullar center

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en kastrull och häll i alla ingredienserna utan center.
Blanda ihop det väl och fyll formarna med smeten.

Grädda i mitten av ugnen i ca 5-7 minuter.

Ta ut kakorna och tryck direkt i en center och låt kakorna svalna på plåten.
När de är svalan satte jag plåten en stund i kylskåpet så chokladen stelnade till.
Kakorna är goda utan choklad och de är lätta att göra för personer som kanske har svårt att knåda deg.
Jag skulle kuna tänka mig att göra dem med ex små bitar av nobless på toppen.

Lycka till med bakningen!
#1 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Tack för tips! Dom ser jättegoda ut! ❤️

#2 - - Frida:

Dom ser supergod ut, det måste jag testa någon gång :)

Svar: Det tycker jag du skall göra.
Nilla Johansson

#3 - - Yolanda :

Fan vad gott det lät! (:

Svar: Det är gott!
Nilla Johansson