Dumlekakor

Jag har ett tag velat baka dumlekakor, och idag så hände det. Dumlekakan är en av mina favoritkakor.

Det var inte svårt att baka dem så jag förstår inte varför man inte gjort det innan.
Jag hittade receptet hos Jennys Matblogg.

Detta behöver du.

200 g smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1-2 tsk vaniljsocker

Garnering:
15-20 dumlekolor
15-20 noblesse
15-20 muffinsformar

Sätt ungen på 175 grader.
Blanda ihop torrvarorna och tärna smöret och blanda ner det i mjölblandningen. Knåda ihop det till en deg.
Dela degen i mindre delar och rulla ihop den och sätt den lilla bollen i formen. Tryck in en dumlekola i varje boll och in i ugnen 10-12 min eller när de är färdiga.

I min ugn fick jag har dem innen i 17 min.

När man tar ut dem i ugnen sätt på en noblesse på varje kaka.
Chokladen tar lång tid att stelna så jag fick frysa och sätta in i frysen för att det skall stelna.
Passa på att göra dessa om ni har det tråkigt i dessa karantäns tider.

Lycka till med bakningen.
Kramizz