Vitlöksbröd i Airfryern

Nu var det allt ett bra tag sedan jag lade upp något i bloggen, tyvärr har jag inte varit inspirerad av matlagning och har gjort det gamla vanliga och inte testat på något nytt.

Igår var det ju nyårsaftonen och hade min mamma på besök så då blev det att testa något nytt. Jag älskar vitlöksbröd som man får ute på restaurangerna, Så jag tänkte att jag skulle göra vitlöksbröd till maten.

Ugnen var upptagen med en gratäng och då fick Airfyerna göra jobbet.

1 Baguette
0,5 dl olja
1 tsk Santa Maria garlic paste
 
Jag skivade baguetten i skivor, i min Airfyer fick det plats 8 skivor.
Blandade oljan md garlic pasten och penslade på brödet. Olja kan man välja vilken man tycker om, jag valde rapsolja som jag hade hemma.

Jag värmde inte upp Airfryern innan och körde i ca 7 min på 160 grader.

De hade en lätt smak av vitlök och med lite flingsalt på så får man lite sälta om man vill ha det.

Jag kommer säkert kolla om jag kan få dem mer färg på dem igenom ändring av tider m.m. Nästa gång skall jag ha folie i för det rinner mycket olja,

Hoppas det smakar!
Kramizz
#1 - - Dalva Hedberg :

Fin blogg du har,gratis!
Intressanta recept.




Svar: Tack!
Nilla Johansson