Köttfärssås - Slow Cooker

Nu fick det bli en köttfärssås. Jag valde att steka den först lite lätt, vad smidigt det är när man kan göra det direkt i Crock Pot behållaren.

Jag tycket inte att det blev helt lyckad, kan vara att jag hade i för lite lökpulver, vet inte varför jag valde det hehe. Men en gul lök skall det absolut vara i. Sedan kan det vara så att det skall stå på längre, för jag har nu läst efteråt att det blir godare om det står längre. Skall kolla upp detta mer och juster receptet när jag får till det med köttfärssåsen.

Jag lägger ut recepter.
Köttfärssås

4-5 personer

500 g blandfärs
1 paket krossade tomater (390 g)
2 st vitlöksklyftor
1 gul lök
2 msk konc kalvfond eller köttfond
3 krm Chili explosion, malen
Svart peppar
salt

1 dl grädde (matalgningsgrädde)

Bryn köttfärsen och lägg den i Crock Pot eller om du har möjlighet att brya den direkt i Crock Pot behållaren. Häll på krossade tomater, pressad vitlök, hackad lök, fond och kryda ed Chili explosion, svart peppar och salt.

Koka detta på låg värme i 6 timmar.
När det har gått 5 timmar häller du i grädden och rör om och ev. smakar av för om det behövs mer krydda.

Servera med valfri pasta och sallad.

Så här ser det ut när det är klart.
Lycka till!