Korv Stroganoff - Slow Cooker

Nu är det dags att köra igång Crock poten igen, det var ett tag sedan nu, jag har suttit och kollat runt efter recept och för att få lite mer inspiration.
Var sugen på Korv Stroganoff så det blir det första att göra i min NYA Crock Pot. Jag ville ha den man kan steka i så jag beställde en och min gamla men inte allt för gammal kom hem till mamma som nu skall testa på det.

Detta stroganoff recept hittade jag hos Karins kök där ni hittar originalreceptet.

Jag stekte på korven för att få lite stek yta men nu efteråt vill jag nog ha mer yta och fastare korv. Nu har jag så många portioner korv så jag kommer nog inte vilja äta detta på ett tag. Blev lite väl mycket för en ensam person och sedan är jag GBP oprerad så jag fick ut 12 portioner.

Korv stroganoff

6-7 personer

800 g falukorv
1 gul lök
500g krossade tomater
3 msk koncentreras kalvfond
1 dl vatten
1 dl sweet chili sås
svart peppar
salt

1½ dl matlagninggrädde

Strimla falukorven och hacka löken. Detta kan du fräsa om du vill för att få en fin yta på det. Sedan blanda man ihop, korv, lök, kalvfond, vatten, krossade tomater, sweet chili sås, salt och svart peppar. Låt nu detta stå och koka på låg värme i 4 timmar.
Efter 4 timmar häller du i grädden och låter stroganoffen gå på varmhållning medans man kokar riset.
Servera med sallad.

Jag valde att få färg på korven, det är inget måste.
Allt i grytan utan grädde.
Blandar ihop det och sedan starta min fina nya potta.
Så här set det ut när det är klart.
Den nya Crock Potten är på 6 l och ser inte så mycket större ut än min gamla som är på 4,7 l
Pottan har fått arbeta lite idag också så ett kyckling recept kommer att dyka upp snart här på bloggen med asiatiska toner.

Ha en underbar dag
Kramizz

#1 - - Tzukaza:

Känns som att något i receptet saknas när jag ser på bilderna, jag ser sweet chili såsen men jag ser inte vad som är under, tomat puré?

Svar: Krossade tomater är det som saknas, jag använde passerade för jag gillar det bättre.
Nilla Johansson