Kyckling med Parmesan och vitlök

Matlådorna började minska i frysen så det var dags att fixa till lådor, blev sugen på att testa Creme fraichen med smak parmesan vitlök igen, jag har använt den i en köttfärsås men denna gång blev det med kyckling. Fick ställa mig idag och laga till den för jag märkte att kycklingens sista dag är imorgon. Följde inget recept... 

4-5 portioner

500-600 g kycklingfilé
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
2 dl creme fraiche Parmesan vitlök
3 dl matlagningsgrädde
soja (ljus)
svartpeppar
salt
 
Strimla kycklingen och hacka löken, bryn kycklingen och löken, häll sedan i matlagningsgrädde, creme fraiche, soja, pressad vitlök och krydda på med svartpeppar.
Låt detta koka ihop en stund och smaka av med salt och ev. med mer svartpeppar.
 
Servera med pasta och toppa med riven parmesan och en sallad
Hoppas det smakar!
 
 
#1 - - Fairyland surprises:

Det ser väldigt gott ut!!

Svar: det får jag se imorgon. ;)
Nilla Johansson

#2 - - Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom:

mumms

Svar: Det hoppas jag, provsmakning var okej. :)
Nilla Johansson