Röd Currygryta - Slow Cooker

Då gör jag mitt andra försök att laga mat i min CrockPot. Var lite skeptisk först att det skulle smaka något gott men vadå man måste våga testa lite.

Nu vet jag att mer kryddor behövs i, jag piffade upp med lite mer Ceyennepeppar och Sambal Oelek. Tyvärr blev såsen allt för fet för min smak och man såg det också hur fet den är. Så lättare kokosmjölk för min del.
Kan tillägga att jag gillar stark mat, så smaka av innan ni kryddar på mer.

Jag hittade inte minipeppar och gröna var slut så jag tog tre stora istället. Mycket smak försvinner när det kokar så länge för man blirverkligen skeptisk när man ser hur mycket man skall lägga i av en del saker.
Kycklingen blir väldigt mör....

Dessa ingredienser behöver man.
Bara vitlöken som saknas på bilden.

Röd Currygryta

ca 1 kg kyckling
500 ml ceamy kokosmjölk
400 g krossade tomater
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
3 tsk röd currypasta
2 tsk sambal oelek
2-3 msk fisksås
½ tsk malen ingefära
½ tsk malen koriander
2 röda minichili
2 gröna minichili

Strimla kycklingen eller köp färdigstrimlad som finns i frysdisken. Lägg kycklingen i grytan. Hacka chilin och skär löken i klyftor. Pressa vitlöken över kycklingen och häll sedan ner ingefäran, koriander, hackad chili och löken i klyftor. Rör om.
Blanda ihop kokosmjölk, krossade tomarer, röd currypasta, sambal oelek och fisksås. Häll detta sedan över klycklingen.
Lät det koka på högvärme i 5-6 timme.
Bara att hacka på :)
Kycklingblandningen innan såsen hälls på.
När Röd Currygryta är klar.

Lycka till!