AH Red Curry kyckling - Slow Cooker

Jag var tvungen att testa att ha i en Röd Curry ask i Crock Pot för att se om det funkade. Jag var redo på att smakerna skulle försvinna en del, men det försvann mer än vad jag trodde.

Jag förstår att det kan vara svårt att göra detta recept om man då inte har varit i Holland och handlat en ask med Röd Curry pasta.
Den ask jag skriver om ser ut så här.
Hur smidig som helst att använda när man lagar mat, i med kyckling, kokosmjölk och grönsaker och sedan denna asks innehåll.

AH Red Curry kyckling

ca 5 portioner

ca 650 g kycklingfilé
400 ml kokosmjölk
1 AH Röd Curry ask (går säkert att ersätta med ca 4 msk Röd Curry pasta)
4 tsk Santa Maria Gralic paste
2 tsk Santa Maria Ginger paste
1 st gul lök
2-4 msk Sriracha (eller mer beror på hur starkt man vill ha)
1 burk vattenkastanjer
Salt
Thai Curry krydda

Strimla kycklingen eller dela dem i bitar. Hacka löken och blanda ner kycklingen och löken Slow Cookern, strö salt och lite Thai curry på och blanda.

Blanda ihop kokosmjölk, AH Röd Curry, garlic, ginger och sriracha. Häll detta över kycklingen.

Koka det på låg värme i 4 timmar, efter 3 timmar så sätt i vattenkastanjerna.
Servera med nudlar eller ris.

Kycklingblandningen
Såsen innan kokning.
Klar efter kokningen.
Jag hade i mycket sriracha för jag gillar stark mat.

Santa Marias paste finns i kryddhyllan hos Coop.
 
Lycka till!