Currykyckling - Slow Cooker

Idag åkte Crock Pot på igen, nu är det sista gången på ett tag. Nu får jag börja kolla efter nya recept eller hitta på nya.

Denna gjorde jag lite själv och jag lyckades med det tycker jag. Trodde den skulle bli mer kryddstark så jag fick krydda på en hel del. Jag gillar stark mat och skriver inte i det jag kryddade i extra för då blir det nog för starkt för en del.

Finns det inte Stark Curry som krydda? har för mig att jag har haft det men nu såg jag ingen i affären. Var nog lite slarvig när jag kollade så jag kan ha missat det.

Hehe tog för stor assiett, så det ser så lite ut på den.
Currykyckling

ca 5 personer

650 g kycklingfilé
1 gul lök
1 dl stark chilisås
3 msk konc kycklingfond
3 tsk curry
1-2 tsk paprika
svartpeppar
salt

1½ dl grädde el matlagningsgrädde
2 msk majsstärkelse eller annan såsredning

Lägg strimlad kyckling, hackad lök, chilisås och fond i grytan och häll sedan i kryddorna curry, svart peppar och paprika.
Rör om och sätt Crock poten på låg värme i 5 timmar.

När det är en timme kvar häll i grädden och smaka av om det behövs mer salt och krydda. Red av med majsstärkelse eller annan såsredning.

Servera med ris och en sallad.

Pottan redo att startas.
Så här ser det ut när det är klart.
Lycka till!